top of page

Knjiga koju morate pročitati ovog ljeta!

Knjiga koju morate pročitati ovog ljeta! -Tvornica lutaka, Elizabeth Macneal



Kako da opišem savršenstvo koje osjećam nakon pročitane OVAKO dobre knjige? Kako da izrazim svoje osjećaje koji su svugdje, rasprostranjeni u Londonu i naslikani najšarenijim slikama?


Kada sam uzela knjigu u ruke, nisam očekivala ništa. Nepoznat pisac, nekako drugačiji naslov. Ali preporuka Ingrid Divković. I onda još ta predivna naslovnica. Nisam ni slutila da u ruci držim jednu od najsavršenijih knjiga ikad. Kada sam je počela čitati pitali su me o čemu se radi. Odgovorila sam im- ne znam, ali ovo je stvarno dobro.





Zašto sam tako očarana?


Zarobio me taj drugačiji stil pisanja i korištenje nekih manje poznatih riječi, što knjizi daje poseban čar. Zatim je tu jedan malo drugačiji lik- Silas, za kojeg znaš da se nešto događa ali ne znaš što. Neobično je sve, od njihovih hobija, stava, poslova, govora… I ako ste knjigoljubac koji traži baš neku posebnu knjigu, ovo je ta! Ima dozu romantike, dozu realnosti, dozu zastrašujućeg. I to sve dozirano baš onako "taman".


Zarobila me ova knjiga, to je jedna od onih koje želiš pročitati što prije ali želiš i ostati dugo sa likovima, dugo u tom njihovom svijetu.


Što još? Blizanke, tako dobro opisane, tako slične ali toliko različite. Iris i Rose, dva cvijeta koja kroz priču rastu. Prava žena i položaj žena u društvu. Događaji koji su se stvarno dogodili: Velika svjetska izložba je stvarno održana u Londonu 1851. i ajme, Crystal Palace je predivna (da, googlala sam). Prerafaelitsko bratstvo, udruženje slikara koji su slikali drugačije nego što je tada bilo „moderno“… i imena slikara koji su navedeni na Internetu autorica je iskoristila za ovaj roman, što mi je genijalno. Nekako daje osjećaj realnosti, da se nešto ovakvo stvarno moglo dogoditi u ono vrijeme. Što reći drugo nego da sam jednostavno oduševljena svime?


Jedina mana- pročitala sam je. I sad neću moći naći knjigu ravnu ovoj.


„Zar ne želimo mi spašavati žene, i zar žene, zauzvrat, ne žele biti spašene?“

-Elizabeth Macneal, Tvornica lutaka


Ocjena: 5/5

Izdavač: Stilus knjiga

S engleskog prevela: Andrea Marić


122 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page