top of page

Kratki vodič kroz bullet journal- što sam pisala i gdje sam griješila.





Dakle, ispunila sam jednu bilježnicu bullet journal-a te sam odlučila svoje malo „iskustvo“ podijeliti sa vama. Pokazat ću vam što sam sve radila i gdje sam griješila.


Bullet journal (ili „izradi sam“ dnevnik) je bilježnica koja služi za praćenje najrazličitijih aktivnosti, u nju pišete što god vama odgovara- od praćenja raspoloženja, spavanja, dnevnih aktivnosti, pročitanih knjiga… Bilo što što mislite da bi bilo dobro pratiti za vas. Zbog toga je i odličan- u njega pišete što god želite i ukrasite ga kako želite, sve prilagođeno vama.

Ja sam ga ispunila dosta brzo jer, osim što sam si radila tablice praćenja, između sam pisala dnevnik. I tako mi odlično odgovara jer mi je sve na jednom mjestu. Kasnije sam ubacila i citate iz knjiga, i recepte koje sam ili pronašla na internetu ili sama izmislila (ono kad iz hladnjaka uzmete sve što ima i na kraju ispadne fantastično, pa to zapišete...).


Kako pišete, počinjete otkrivati čari ovoga i ubrzo shvatite zašto je toliko popularno ali i shvatite da ste pomalo postali i ovisni o praćenju svega što vam padne na pamet.

Nakon što sam istražila brojne ideje, odlučila sam što ću pokušati pratiti. Pratila sam svoje spavanje i koliko vremena dnevno provedem za knjigom.


Ovdje sam napravila prvu grešku. Tablicu za čitanje nisam dobro izradila te je na kraju ispala dosta siromašna iako zapravo i nije. Zbog toga sam sljedeći mjesec odlučila produljiti liniju za sat i tako postići da bude preglednije. Shvatila sam da mi ne treba prostora za

12 sati čitanja dnevno jer nikad ne čitam 12 sati dnevno.

Reading log, veljača
reading log, ožujak


Drugo veliko praćenje je san. Bilo mi je jako bitno da pratim svoje spavanje- najviše iz zdravstvenih razloga. Tablica za veljaču također mi je malo neurednija nego ona za ožujak (i da, tjedan dana nisam mogla pronaći kemijsku s kojom sam počela pisati...). Za ožujak sam odlučila linije vući markerom- brže je, ne trebate čekati da se suši kao kad radite sa gel kemijskom i urednije izgleda. U veljači mi je nastavak na ovu tablicu bila hrana, no nije sve stalo u jedan red. Zbog toga sam taj stupac u ožujku pretvorila u -bilješke. Tamo sam zapisala kako sam spavala, jesam li se budila, kada nisam mogla zaspati, kada me probudilo nešto drugo (potres npr...) i slično.


sleep tracker- veljača
sleep tracker- ožujak


Za travanj sam se već uhodala, pa to izgleda ovako. Također, odlučila sam probati koristiti hrvatske nazive kako bi još više personalizirala dnevnik.


Spavalica- travanj

Zatim sam primijetila da mnogo ljudi ukrasi jednu stranicu koja označuje početak svakog mjeseca. Na njoj znaju biti kalendari, liste što sve trebaš napraviti taj mjesec, važne bilješke ili samo neki citat... Ožujak mi je jako siromašan, no zato se ponosim sa travnjom. Malo crteža, malo naljepnica i eto ga.


ožujak
travanj


U dnevnik možete upisati što god želite... Ja pišem sve što mi je taj dan na pameti- ideje za priče, misli, kako sam provela dan, citate iz knjiga, recepte koje želim pripremiti opet. Na vama je, jer ga izgradite kako god želite.



citat i recept

Istaknula bih još jednu važnu stvar. Bilježnica može biti bilo kakva, nije bitno je li na točkice ili nije, iako meni jako odgovaraju točkice- mogu se prilagoditi bilo kojoj ideji- u redove, kocke, tablice, crteže... No ono što je bitno je razmak između točkica. U starom dnevniku razmak je dosta širok, te, iako je preglednije, stane puno manje na jednu stranicu. U novom dnevniku razmak je manji te zbog toga u bilježnicu stane više na jednu stranicu što odmah znači da će i dulje trajati. A uostalom, ukoliko je to potrebno, možete jednostavno preskočiti jedan red i tako napraviti širu tablicu.


razlika u točkicama

Kako sam postala dosta "ovisna" o pisanju i izrađivanju svojeg dnevnika, za travanj sam odlučila pratiti malo više stvari. Dovoljno sam naučila iz prijašnjih mjeseci te novi dnevnik sada izgleda ovako:


koliko čitam- travanj

Praćenje dnevnih navika mi se čini dosta korisnim. Često puta zaboravim neke stvari, a ovako ću na kraju mjeseca imati lijepi pregled što sam zapravo radila, a što nisam. Npr. nikad ne znam koliko mi traju leće i kada ih trebam baciti i uzeti nove. Koristim mjesečne koje traju 30 dana, ali nemam ih svaki dan ili mi nekad jedna ispadne i onda ne znam kada sam promijenila koju. Ovako ću sada samo zabilježiti koji dan sam nosila leće i tako ću znati kada trebam staviti nove.

Koliko trajem mi je tablica za, nadam se, cijelu godinu. Odlučila sam pokušati zapisati kada sam što potrošila, odnosno kupila novo. Zanima me koliko mi traje šampon, kada sam posljednji put promijenila četkicu za zube, koliko mi traje maskara (odmah ću tako znati kada sam je otvorila i da nije možda prešao rok trajanja...), kada sam se zadnji put ošišala (frizerka uvijek to pita, a nikad ne znam.)

Isto tako, ostavila sam nešto praznih redova- možda ću se dosjetiti još nečeg.


koliko trajem- tablica
dnevne navike- travanj


Što jedem pratim nekih tri tjedna (također zbog zdravstvenih razloga). Kad mi je liječnica savjetovala da bi bilo dobro da pratim što jedem, uopće nije bilo potrebe da me uvjerava. Odmah sam znala da ću i to ubaciti u dnevnik. No, imala sam dosta problema sa izradom tablice, za cijeli mjesec trebalo bi 30/31 kućica, sa dovoljno mjesta da se može upisati doručak, ručak, večera i neka užina, "ono između". U starom dnevniku jedan tjedan mi je zauzeo dvije strane, no kako u novom imam manje točkice, dosjetila sam se kako bi mogao stati cijeli mjesec. P.s.- nemojte misliti da jedem samo slatkiše- to je bilo najlakše za nacrtati. :)

Kako ću ovo napraviti za 31 dan, pojma nemam... Izmislit ću nešto do sljedećeg mjeseca.


što jedem- travanj

Ne, nismo još gotovi. Znate ono kada počinjete gledati seriju, skinete ju i sve super, jako je zanimljiva... i onda ne znate na kojoj epizodi ste stali? Eh, više neću imati tih problema. Napravila sam tablicu koja bi trebala vrijediti za barem pola godine (lako napravim još jednu). Upišem seriju i samo stavim križić kraj broja epizode koju sam pogledala. A svaku sezonu bilježit ću kao novu seriju, uz napomenu koja je to sezona. Na kraju ću samo označiti sa nekom crtom koja epizoda je bila zadnja. Ovako ću znati i koje sve serije sam gledala.



serije- tablica

A ako imam i serije, bilo bi dobro zabilježiti i filmove, zar ne?



filmovi- tablica

To je za sad sve. Pokažem vam za par mjeseci opet neke ideje (vjerujem da će ih biti). Do tada, uživajte u ispunjavanju svojih dnevnika. Mislim da je ovo i pravo vrijeme za početi nešto ovakvo. Nadam se da sam vas barem malo inspirirala. Slobodno podijelite sa mnom i fotke svojih dnevnika ukoliko ih imate. Ideje su uvijek dobrodošle!



269 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page