top of page

Ledeno carstvo srebra odvući će te u nezaboravnu pustolovinu.

Ledeno carstvo srebra, Naomi Novik



Nakon pročitane Tvornice lutaka mislila sam da će biti nemoguće pronaći knjigu ravnu njoj. Mislila sam da će proći mjeseci, možda čak i godina kada ću moći reći- gle, evo knjige koja je jednako dobra kao ova. Gle, ova je čak i bolja.


No nisam trebala čekati tako dugo jer mi je nekom nepoznatom silom u ruke stiglo Ledeno carstvo srebra, kao da me ta magija iz knjige nečujno dozivala da je pročitam. I nakon prve rečenice me potpuno začarala.


Našla sam se u svijetu punom snijega i magije, no toliko sličnog našem. Otkrila sam svijet u kojemu ne znaš tko je dobar a tko zao i u kojemu i dobri likovi mogu napraviti nešto loše. Upoznala sam se sa tri vrlo snažne žene koje su, zanemarujući svoju ulogu, promijenile svijet, i to samo zbog toga što su odlučile stvar uzeti u svoje ruke. Kako su se njihovi naizgled nepovezani životi isprepleli, kako utječu na sudbinu jedna drugoj i kako si pomažu ni ne znajući da to čine… U jednom trenu zapitate se je li magično zapravo ono nešto čarobno ili magiju čine naša djela? No ova knjiga je tako dobro napisana da ne znate što je od toga istina no nije vas ni briga.


Već sam spomenula kako mi je fantasy najdraži žanr i kako volim bajke i „prepričane“ moderne bajke. Ovo je jedna od takvih knjiga, knjiga koju ne možeš ispustiti iz ruku i koja te uhvati već sa prvom stranicom. Tako u ovoj priči imamo bazu od bajke Cvilidreta braće Grimm, što mi je vrlo originalno. Nisam čula za mnogo priča temeljenih na ovoj bajci. No ova priča, usudim se kazati, premašuje originalnu bajku.


Djevojka Miryem jednog dana nakani stati na kraj očevim nenaplaćenim kamatama te odluči sama ubirati dugove. Ubrzo postane poznata po tome da pretvara srebro u zlato. Djevojka, lihvarica i računovođa, koja se brine o poslu za koji se njezin otac ne zna. U svijetu gdje žene nisu jednake sa muškarcima, ovo je velika stvar. Samim time priča mi je postala zanimljiva, pratila sam svaku njezinu pametnu zamjenu, no pitala sam se što se tu krije. Zašto se knjiga zove Ledeno carstvo srebra? I postala sam svjesna da ona ne čini dobro tim ljudima, no ipak mi je bilo drago da to čini.


Naime, kada za njezinu sposobnost čuje kralj Staryka, kralj zime, onaj koji im krade ljeto i želi njihove zlatnike, brzo joj dade zadatak. Tri puta pretvorit će mu srebro u zlato, te ako uspije uzet će je za njegovu kraljicu a ako ne, pretvorit će je u led.


I nakon što mislimo da priča ne može biti uzbudljivija, bolja i napetija, dogodi se to te ako ste prije i mogli prestati čitati, sada više ne možete. Miryem, Wanda i Irina postanu dio vašeg srca, napeto pratite svaku njihovu rečenicu, svaki njihov potez.



Trebaju nam takvi jaki ženski likovi, koji se izbore za sebe te ne pristaju na dogovorene brakove, siromaštvo i zarobljeništvo. I najbolje od svega je što nemam osjećaj da je ovo knjiga za neku određenu dob, čini mi se da je ovo knjiga za sve… i stare i mlade, onima koji trebaju neki poticaj za život, za one kojima treba snaga, za sve one koji se još uvijek neumorno bore za prava žena i onima koji će uz ovu knjigu naučiti nešto novo, nešto izuzetno korisno. Jer ne radi se ovdje samo o magičnom svijetu i pretvaranju srebra u zlato, ovdje se radi i o međuljudskim odnosima, o prijateljstvu, poštovanju, pomoći, pravednosti… Mnogo toga možemo naučiti iz ove priče i mislim da me baš zbog toga toliko očarala.


I sad pokušavam, ali stvarno ne mogu naći neku manu. Žao mi je što je gotovo ali mi je istovremeno jako drago što nema nikakvih nastavaka. Žao mi je i što sam tek sada otkrila Naomi Novik, no uvijek će se naći nešto vremena za pročitati sve njezine knjige koje postoje i koje tek trebaju postati.


Na kraju moram zahvaliti Bibliovci na preporuci ove knjige. Još jednom je dokazala kako i nju vuče ta neka magija iz knjiga i kako je zna prepoznati. Za sve vas koji još razmišljate o ovom čudu koje sam gore napisala, pročitajte i njezinu recenziju te mi svakako javite dojmove kada vas ova knjiga zarobi u taj neobičan svijet.



Ocjena: 5/5


Izdavač: Vorto Palabra

S engleskoga preveo: Damir Biličić


154 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page