top of page

Sedam smrti Evelyn Hardcastle, Stuart Turton -Recenzija

Sedam smrti Evelyn Hardcastle mogu svrstati u vrstu krimića sa mrvicu magičnosti. Istražuje se ubojstvo Evelyn Hardcastle ali tako što osoba ima sedam dana da otkrije tko je ubojica. No to nije sve- svaki dan budi se u drugoj osobi, osobi koja je nekako upletena u ubojstvo. Ako otkrije tko je ubojica, slobodan je i izlazi iz petlje, no ako ne otkrije, ponavlja petlju i dane unedogled- svaki put ne sjećajući se onog prijašnjeg puta.

„Ništa poput maske ne otkriva nečiju pravu narav.“

Od prve stranice uvedeni smo u perspektivu Aidena Bishopa koji se budi u drugom tijelu, ne znajući tko je on zaista. Polako istražuje što se s njim dogodilo, što treba otkriti, kako funkcionira sve što se događa oko njega. Svaki dan u 23h Eveliyn će umrijeti, iznova i iznova, sve dok se ne otkrije ubojica. I svaki dan će se Aiden buditi u drugom domaćinu, pokušavajući otkriti njihovu upletenost, prednosti, mane i osobine osobe u kojoj se nalazi.

Stuart Turton je napravio odličan posao u žanru kriminalistike. Napravio je nešto što se još nitko nije sjetio i tako uspio krimiće podići na još zanimljiviju razinu. Vjerujem da je zbog ovog knjiga toliko i popularna i rado bih čitala još nešto ovakvo. Ali, uvijek postoji ali…

Priča je jako originalna i zbog toga me privukla. Morala sam pročitati ovaj drugačiji krimić. No, nažalost, moram reći da me nije baš očarao. Zašto? Iako ima jako puno originalnosti, nedostaje mi mnogo objašnjenja. Možda da ima još par poglavlja o onome što se dogodilo s Aidenom prije toga, kako je došao u petlju, kako tu petlju kontroliraju, koliko puta je Aiden ponovio isti dan… Mi smo samo ubačeni u priču- baš kao i on. Ne znamo ništa što se događalo prije i nakon petlje, tko je Aiden bio i tko je on sada. Roman je samo iz njegove perspektive, ono što on zna, znamo i mi. Što mu je uklonjeno iz sjećanja, mi ne znamo. U krimiću tražim odgovore i iako sam dobila odgovor na pitanje tko je ubojica, nisam dobila odgovor na mnoga pitanja koja su se meni pojavila u glavi. Uporno sam vjerovala da će mi doći barem jedno poglavlje da saznam što se događa izvan svega ovoga, no nisam ga dobila.

Aiden se natječe sa još nekoliko suparnika koje treba pobijediti kako bi bio slobodan. On ne zna u kojem domaćinu će se probuditi sljedeći dan, tko su mu prijatelji a tko neprijatelji i tko govori istinu. Evo, pitam se cijelo vrijeme- kako on zna da se zove Aiden Bishop? To mu je netko rekao, no kako zna da je to istina kada se on ničega ne sjeća?

Dakle, možemo reći da je u roman uključena neka vrsta magije, jer kako bi se inače probudio u različitim tijelima? Ja jako volim magiju i možda me zbog toga toliko razočarala. Nisam dobila odgovore i pojašnjenja na magične stvari u knjizi. Iako je stvarno dobar krimić, mislim da, ukoliko ima magije, da je onda trebaš i objasniti. Da ima barem malo objašnjenja za ovo, knjiga bi bila odlična.

Želim reći da sam nakon čitanja ostala na- mah, oke. Nije bilo ushićenja sa završetkom i razmišljanja o tome što sam pročitala i to je najveća stvar koja me smetala.

Ima dobrih dijelova u knjizi. Kako je otkrivao ubojstvo, svi tragovi koji su sakriveni u knjizi se na kraju spoje u rješenje koje ne možemo uopće zamisliti da je moguće. Knjiga kao krimić je odlična, no knjiga kao djelo koje bi trebalo predstavljati novu eru krimića sa dozom magije mi je previše nedorečena.

Roman je odlično zamišljen i vjerujem da će se mnogima svidjeti, no ima previše zbunjujućih likova i premalo dobivenih odgovora na moja znatiželjna pitanja. Ukoliko volite roman sa mnogo likova i detalja na koje morate obratiti pažnju, u stilu Agathe Christie sa modernim duhom, knjiga bi vam se mogla svidjeti. No, ukoliko ste previše znatiželjni i očekujete odgovore na sva vaša postavljena pitanja i ako ste ljubitelj fantasy romana, savjetovala bih vam da je zaobiđete.

Ocjena: 3/5

Izdavač: Znanje

Prevela s engleskog: Jelena Pataki