top of page

Želite li zaboraviti dio svoje prošlosti? Uvez, Bridget Collins.

Updated: Dec 16, 2019

Trebalo mi je par dana da se saberem, razmislim i predahnem od ove knjige da mogu napisati recenziju. Bilo je ovdje puno emocija, od oduševljenja, ljutnje, bijesa, fasciniranosti i na kraju zaključka- ajme, ali dobra je.


Ima puno stvari koje su me oduševile no ima i onih koje mi se ne sviđaju.


Na koricama knjige, u sinopsisu, piše- „Zamislite moć da izbrišete tugu. Zamislite moć da zaboravite bol. Zamislite moć da sakrijete tajnu. Zauvijek.“ I dalje se opisuje svijet u kojem postoje knjigoveže- ljudi koji uvezuju nečije uspomene u knjige. Jednom kad se uvežete, vaša tajna zauvijek će biti pohranjena u knjizi i više je se nećete sjetiti, ma koliko god strašna bila. Zapravo, nećete znati ni da ste uvezli dio svog pamćenja.


„Što je gore? Ne osjećati ništa ili tugovati za nečime čega se više ne sjećate? Zacijelo biste, nakon što zaboravite, zaboravili i biti tužni jer- koji je inače smisao?“


Taj dio je odličan, jedan fantastičan magični realizam- vrlo lako možete zamisliti da se to događa u stvarnom svijetu. Meni je riječ uvez nakon ove knjige poprimila jedno sasvim drugo značenje.


„'Trgovina lažnjacima je u porastu, znaš. Brine li te to?'… 'Nikad ih nisam vidio- dobro, koliko znam- ali znatiželjan sam. Može li se prepoznati razlika? Zovu ih romani. Sigurno se jeftinije izrađuju. Znaš, možeš ih preslikati. Upotrebljavati istu priču u nedogled i sve dok ih oprezno prodaješ, može ti proći. Čovjek se zapita tko bi ih pisao.'“


No, baš kad je najzanimljivije, Emmett (glavni protagonist i knjigoveža) pronađe knjigu sa svojim imenom. I svega se sjeti. I tada počinje dio sa njegovim sjećanjem te se jedna fantastična bajka pretvara u jednu vrlo neobičnu ljubavnu priču. I to ljubavnu priču kakvu uopće nećete očekivati.


I to je ono što me malo zasmetalo. Knjiga je predstavljena kao magični realizam, kao da joj je glavna tema uvezivanje ljudskih uspomena i nitko ne spominje ovaj dio. Očekivala sam veliku priču o knjigovežama, a dobijem ljubavnu priču. Veliki sam ljubitelj fantasy žanra i ovaj dio me mrvicu razočarao. Zasmetalo mi je što su tu bitnu temu zapakirali u priču o uvezivanju uspomena i naveli čitatelje na "krvi trag", i to tako zapakiran da ne možete reći što je jer bih neki rekli da je to spojler.

Imam osjećaj da je ta tema namjerno skrivena i uopće ne razumijem zašto. Nije da ne bih pročitala knjigu da sam znala za ovo. Dapače, baš bih me zanimalo.





Isprva sam tu bila malo razočarana, jer fantasy obožavatelj u meni želi znati sve o tom procesu- Kako to da samo neki ljudi imaju tu sposobnost biti knjigoveže? Utječe li to na njihovo tjelesno i psihičko zdravlje? Kakve posljedice imaju? Kakvi su stavovi ljudi o tome, postoji li knjigoveštvo svugdje u svijetu ili samo tamo? Obriše li se pamćenje baš svim tim ljudima koji su u tom sjećanju- što je sa npr. usputnim prolaznicima? Imam mnogo neodgovorenih pitanja za taj fantasy dio i malo mi je žao što na njih nisam dobila odgovore. No, prihvaćam priču takvu kakva je, jer, autorica je vjerojatno upravo željela da ova priča bude takva- ljubavna sa elementima fantazije.


"Kakav li je to osjećaj? Mogao sam zamisliti mučan strah u snu želudca, užas koji bi treperio u vama kada biste pokušali vidjeti onkraj točke bez povratka, osobu koja ćete biti... Ali sam taj trenutak? Kada vam istrgnu nešto iz dubine duše- kakav je to osjećaj? I poslije, kada u vama zjapi rupa..."


Iako sam očekivala potpuno drugačiju priču nego što sam je dobila, moram priznati da knjiga uopće nije loša. Dugo u meni neka knjiga nije probudila toliko različitih emocija kao ova, jer nakon što sam bila ljuta na likove, nekako se sve posložilo. Iako mi je stvarno žao što nema puno više fantazije, ne mogu se žaliti. Lako se čita, bavi se modernim problemima i naslovnica je stvarno predivna, ma tko ne želi imati takvu knjigu na policama? Uostalom, osim što me zbunio taj ljubavni dio i potpuni preokret tematike, nemam apsolutno nikakve druge zamjerke. Mogu reći da me samo taj dio dosta iznenadio i potresao. I sada, nakon što je prošlo već tjedan dana od kako sam je pročitala, razmišljam o knjizi i zamišljam kako bi u ovom našem svijetu uvezivanje uspomena jako iskorištavali.


Javite mi se ako ste pročitali knjigu. Jako me zanima što mislite o njoj.


Ocjena: 4.2/5

S engleskog prevela: Jelena Pataki

Izdavač: Stilus knjiga


97 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page