top of page

Locke and key, Joe Hill i Gabriel Rodriguez- Recenzija stripa

Upravo si otvorio moju prvu ikad napisanu recenziju stripa. I prvog ikad pročitanog stripa.

Toliko sam sretna što sam otkrila ovaj strip, nakon oduševljenja Joe Hill-om i njegovom knjigom NOS4A2 čija recenzija je ovdje, morala sam posegnuti za svim dostupnim njegovim knjigama. I opet sam se oduševila njegovom maštom, likovima i genijalno povezanim događajima.

„Ako daš obećanje, moraš ga održati, bez obzira na sve. To je razlika između dobrih i loših ljudi. Dobri ljudi uvijek drže obećanja.“

Locke and key izvanredno je zamišljena priča o Kući ključeva. Naime, postoji mnogo ključeva koji, ako ih stavite u pravu bravu, imaju svakakve moći. Postoji ključ koji te pretvori u duha, s kojim možeš zaviriti u tuđu glavu i vidjeti mu misli- čak možeš uzeti neku misao iz glave ili ubaciti nešto u glavu. Postoji ključ kojim, kada otvoriš vrata, možeš otići u bilo koje mjesto koje si zamislio. Ključ koji te pretvori u životinju, koji ti promjeni spol, s kojim možeš upravljati sjenama… Ima ih mnogo i svaki od njih krije određene prednosti ali i određene opasnosti. Upravo zbog opasnosti, ključeve mogu pronaći samo djeca jer oni ih nikada neće iskoristiti za neko zlo. No, nije uvijek tako. Netko se želi domoći ključeva i radi sve kako bi u tome uspio, ide u tolike krajnosti da dolazi i do ubojstava.

Nadalje, priča prati obitelj Locke koja se seli u Kuću ključeva nakon što im je tata ubijen. Bode, Tyler, Kinsey i njihova mama prilagođavaju se na život u novom mjestu i novoj kući, bez tate.

„Bio sam zaključan u vlastitoj krivici. U svemu što me plašilo. Bio sam zaključan u svom strahu kao što si i ti sad u ormariću za popravke. No, uskoro će te mama pustiti. Zato jer se ključevi okreću s obje strane. Razumiješ li? Ključevi se okreću na obje strane.“

Oduševila sam se sa idejom ove priče, kako je sve to zamišljeno i realizirano. Forma stripa samo dodatno probuđuje našu maštu i prikazuje nam fantastične detalje koje moramo pažljivo gledati i povezati. Ako tražite nešto novo i ako si trebate zaokupiti pažnju razmišljanjem o ključevima, ovo je prava stvar za vas. Ne možemo ni zamisliti što sve ključevi mogu napraviti…

Mislim da ću od sada obratiti puno više pažnje na stripove jer vidim da su kod nas i dosta zapostavljeni, a ovakva remek djela to ne smiju biti.

„Možeš i ne možeš spasiti onoga tko je zaražen. Tako mislim. Ali, ja to nisam mogao. Bojao sam se pokušati.“

Postoji i serija snimana po ovim stripovima. Moram upozoriti da su stripovi korišteni samo kao predložak i da je serija napravljena na malo drugačiji način i postoje ključevi kojih u stripu nema (i obrnuto). Meni to nije ništa loše, naprotiv, gledala sam seriju i željno iščekivala što će se sljedeće dogoditi jer znam da neke stvari koje su u stripu ne mogu napraviti u seriji. Također, navukla sam se i na seriju i jedva čekam drugu sezonu.

Jedna velika mana ovih stripova je cijena. Svaki nastavak (ima ih 3) košta 250 kuna. Jest da je tvrdi uvez i jako velik format, sve je u boji i listovi su deblji i sjajni… No, ipak, ne može si svatko priuštiti kupnju jednog nastavka stripa za 250 kn. Ja sam ih pronašla na akciji pa i vama preporučujem isto, no vjerujem i da knjižnice imaju svoje primjerke tako da ni to nije loša opcija. Također, na engleskom jeziku postoje meka izdanja odvojena po poglavljima (mislim da ih je oko 6) tako da je i ta opcija jeftinija.

Ako tko ima za preporučiti još neki strip koji ga je izbacio iz nogu, neka kaže. Voljela bih istražiti bespuće stripova.

Ocjena: 5/5

Cijena: 250 kn (za jedan nastavak)